זו כותרת גדולה שבתכלס אומרת: למערכת של פייסבוק יש למעשה הרים וגבעות של מידע על המשתמשים והמשתמשות בה, ועל ידי קמפיין, פייסבוק מאפשרת לנו לבחור את הקהל הספציפי שרלוונטי לנו ובכך לבצע כמה דברים:
מה זה קמפיין ממומן? קמפיין ממומן הוא שיטת פרסום שעוקפת את כל האותנטי והטבעי, הוא נותן לנו את היכולת להגיע לקהל שלאו דווקא עוקב אחרינו בעמוד העסקי בפייסבוק, או שמע עלינו אי פעם. השימוש במערכות הפרסום הקיימות בשוק עוזר לנו בעצם לעקוף את הזמן ולהדביק את הפער גם אם הקמתי עמוד עסקי רק אתמול בלילה כשאכלתי ארוחת ערב מאוחרת ושתיתי תה חמדת השקד.
מה זה טרגוט? היכולת לבחור את הקהל הרלוונטי לי, לוחצת על הכפתורים שמאפשרים לי לבחור גילאים, איזור מגורים, שפות, תחומי עניין וכל סעיף נוסף שרלוונטי לשאלה: ״מי הקהל שבפניו תוצג המודעה שיצרתי בקמפיין?״ יכולות הטרגוט הקיימות במערכת המימון מאפשרת לנו לייצר קמפיינים רלוונטים הרבה יותר.
כמה תקציב צריך להשקיע בקמפיין? כמה עולה אוטו? או נעליים? אין תקציב חד משמעי שצריך להשקיע בקמפיין, אם אני סוכנת נדל׳׳ן, מטפלת רגשית, בעלת עסק קינוחים, או מנהלת רשת מוצרי חשמל, התקציב הרצוי יהיה אחר. ומעבר לזה, סוגי הקמפיינים השונים דורשים עלויות שונות. עבור קמפיין לידים למשל, דרוש תקציב גדול יותר מקמפיין צפיות בוידאו. למה? כי מערכת המימון של פייסבוק מבינה שעל מנת להשאיר ליד בטופס של המודעה שלי, הגולש נדרש לעבור מאמץ גדול יותר ובחירה משמעותית יותר מלבהות כמה שניות במסך ולצפות בוידאו שלי, כלומר – מערכת הפייסבוק עושה חישוב פשוט ואומרת – אם מישהו משאיר את הפרטים שלו, מפרסם המודעה קרוב יותר לתוצאה הסופית שלו ממי שצפה בוידאו.